Idag hemkom hustru och hund med några fina granskogsvårmussar och naturliga bilder på dessa – och så bilder på något hon sa att fanns massor av – men det var alldeles för varmt för att vända någon upppochner!..;)
Först några granskogsvårmussar.
Sen de som det var för varmt att vända uppochner på…
Så vitt jag förstår, så hittade jag såna för 24 månader och en vecka sen - i en liknande skog – med annan ägare. Ryman fick mina och blev väldigt glad.
Glad i hågen började jag traska ”däråt” för att titta, vända uppoch ner och skörda, men orkade bara några hundra m – och måste vända. Kanske får några ex ”gratis” hemförda i morrn!
Tur att jag blev tröttfärdig och vände så tidigt!
Det hade varit mycket värre att traska/krypa 7-8 km för att vända upp och ner på dessa som jag fick hemburna i går! (Men å andra sidan hade jag säkerligen! hittat ngt annat istället.;))
Så här såg de falska, eller åtm de med av mig felbedömd smålek, ut på rutppr. Hattar 2½ - drygt 3½ cm.
Jag tycker inte nånting, iaf inte ”vårröding” men vad kan det annars vara!?
Stort tack för svaret Irene - och jag hoppas att du då menar att de verkligen får vara så ynkligt små. Hustrubilderna visade perfekta sommarspindlingar - tyckte jag - men de jag hittade för två år sen var c dubbelt så stora - men iö väldigt lika.
Bäst jag torkar/sparar hela skörden då!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.