Jag plockade stora mängder KJ och andra vanliga soppar utöver en hel del kantareller, men jag hittade även stora mängder kremlor och diverse andra intressanta svampar som jag plockade ett fåtal av för att försöka få hjälp att identifiera.
Jag känner mig säker på vanliga soppar och kantareller, men kremlor är nytt för mig.
Här finns lite bilder jag tagit, förhoppningsvis tillräckligt för att man ska kunna identifiera dem.
Bild 1, 2 och 3:
Någon svamp som liknar champinjon men som jag inte har någon aning om vad det är. Jag hittade endast en.
Bild 4:
Gissar på citronslemskivling.
Bild 5: En detaljbild på ådernätet på en KJ.
Bild 6: Okänd kremla i röd-orange färg.
Bild 7:
Guldkremla?
Bild 8:
Blandade kremlor.
Bild 9:
Sillkremla?
Bild 10:
Någon skivling som det växte mängder utav just där den plockade. Luktade åt vetemjölshållet men tycker den inte var så lik bilder på mjölskivling. Kunde tyvärr inte ta ett sporavtryck.
Bild 11, 12, 13:
En sopp med oerhört gula rör.
Bild 14:
En detaljbild på vad jag tror kan ha varit äggkremla.
Alla kremlor smakade och luktade milt/neutralt. Vore kul med lite input från andra! Allt är plockat i blandskog på Ekerö, Stockholm
Länk till bilderna:
http://imgur.com/a/QNXbB
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.