0 903 visningar

12 svar

svamptork

Grethe F

25 aug 2014 kl. 14:22

Är där nån som har erfarenhed av den svamptork man kan handla på Ullared

0

mumrik

25 aug 2014 kl. 15:44

Vad heter dem då?

0

Grethe F

25 aug 2014 kl. 16:02

Centuriun

0

mumrik

25 aug 2014 kl. 17:46

Den är OK. Det finns flera trådar om den här på forumet om du söker. Men jag tror det finns flera modeller. Har den termostat?

Jag har en sån i källaren. Nu har jag blivit biten av torkning och har köpt en Evermat. Jag tyckte det blev bra i Centurion, men skillnaden med evermat är ändå ganska stor. Det går fortare och den är tystare. Men Centruion har ett rätt konstigt lock som gör att fukten inte kommer ut så lätt, nån slags sidställda springor. Evermatens lock är som ett galler, så fukten kommer ut snabbare och det bildas inte en massa kondens som det gjorde i Centurion.

Vill man prova att torka för en billig peng så skulla jag ändå rekommendra Centurion. Ångrar inte mitt köp även om jag uppgraderade senare. Sök på nätet också, för den brukar säljas billigt på olika nätsajter.

0

mumrik

25 aug 2014 kl. 17:47

Fattar inte att det är så svårt att skriva här. “MIN Centruion har ett rätt konstigt lock” skulle det vara. Tror det skiljer lite på olika årsmodeller.

0

mumrik

25 aug 2014 kl. 18:22

Reas hos tretti, fri frakt, 349:-. Är det billigare i Ullared?
http://www.tretti.se/hushallsapparater/hushallsapparater/ovr-koksapparater/centurion-svk130

0

Grethe F

25 aug 2014 kl. 18:29

Tack ska du ha ,ja så trådarna efter att jag hade skrivit jag tror jag börjar med den billiga ,jag handlar inte på nätet det gör det lite svårare .

0

mumrik

25 aug 2014 kl. 23:37

0

svamptork - uppdatering

Helen, Västerhaninge

10 sep 2014 kl. 12:28

Ingen rea nu längre - dessutom slut överallt o enligt recensionerna har det varit så typ hela tiden. SÅ trist!
Är intresserad själv av en tork. Har provat i min konventionella ugn - men det går åt pipsvängen eftersom jag inte kan ställa in ugnen exakt… Hur trist som helst alltså. Och jag, som många andra, har inte råd med några sådana där dyra grejer tyvärr.

0

svamptork - uppdatering

mumrik

10 sep 2014 kl. 13:08

Men Centurion finns ju. Och den är fortfarande nedsatt på Tretti.
http://www.tretti.se/hushallsapparater/hushallsapparater/ovr-koksapparater/centurion-svk130

Köp den du. Den funkar.

0

svamptork - uppdatering

Helen, Västerhaninge

10 sep 2014 kl. 13:10

Hej mumrik (kul alias :D)
Den jag referar till fanns på Jula… Glömde nog skriva det.. Dessutom till ännu lägre pris.

0

svamptork - uppdatering

mumrik

10 sep 2014 kl. 13:34

Jag förstod det. Men Centurion är ju också billig och dessutom beprövad. Ska du vänta på att ett sånt där vrakpris återkommer lär det nog ta väldigt lång tid innan du får en tork.

0

svamptork - uppdatering

Helen, Västerhaninge

10 sep 2014 kl. 13:35

Tror jag ska fixa en. :) Tack snälla.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone