0 289 visningar

8 svar

svampkollegor från Uppsala

Dorota Gruszka

27 aug 2014 kl. 23:09

Hej Uppsala bo. Finns det någon som vill ta mig med på svampplockning. Jag har precis flyttat in till Uppsala från Skåne och längtar ut till skogen som är så många här. Tyvärr har jag ingen bil och vet inte vart man skall åka. Jag kan helger och enstaka e.m. Hoppas på att någon hör av sig, om bara för tips var kan man åka kommunalt. I rapporterna står lite om Uppsala . Det skrivs om Arlandaskogar men hur kommer jag dit?.evigt tacksam

0

Katarina

27 aug 2014 kl. 23:43

Jag bor en liten bit från Uppsala. Går ofta i skogarna och har bil. Var i Uppsala bor du? Det kunde kanske vara trevligt med sällskap någon gång…

0

Jan A, Uppsala

28 aug 2014 kl. 08:02

Till att börja med kan du följa med på en svampexkursion, t.ex den här i kväll http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=243604&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&0.
Kolla också Uppsala Svampklubbs hemsida.

0

Dorota Gruszka

28 aug 2014 kl. 22:26

Tack. Katarina. Jag följer gärna med. Jag bor i Eriksberg och pendlar dagligen till Heby. Är det din riktning. Tänker ta med mig skor och korg imorgon och kolla i Heby efter jobbet men lö,sö är fritt för skog. Ring när jag kan följa med.

0

Dorota Gruszka

28 aug 2014 kl. 22:33

Tyvärr har jag missat ikväll. Läste för sent men hoppas följa med nästa gång. Kan man komma till måsten kommunalt?
Tack . Som sagt kan röra mig kommunalt utan problem bara jag vet vart.

0

Katarina

28 aug 2014 kl. 23:06

Hej Dorota
Jag bor i krokarna av Vänge så vi håller oss på samma sida av stan. Hur får jag tag på dig?

0

Dorota

29 aug 2014 kl. 16:33

skriv eller ring
dorgru@gmail.com eller 0733-343222
Ser fram emot din telefon
mvh

0

Dorota

skriv eller ring
mvh

0

Dorota

skriv eller ring
mvh

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone