0 1017 visningar

11 svar

Feltryck i Nya svampboken

Totte Gbg

28 aug 2014 kl. 22:39

Hej
en kompis till mig upptäckte att i Nya Svampboken Matsvampsregistret allra längst bak i boken inte stämmer överens med sidorna som det hänvisas till? Så är det i min bok oxå.

Köpte min bok för ett tag sedan men har mejlat Bokus o ser vad dom säger för så här vill inte jag ha det. Vet inte om det gått för långt tid för o byta om det nu finns ok böcker att få tag i?

Hur ser det ut i eran böcker?

0

mumrik

29 aug 2014 kl. 00:15

Är det senaste upplagan du har, utgiven 2014, alldeles färsk? I så fall blir jag också besviken, för jag beställde den häromdagen för att den skulle innehålla revideringar. Har 2009 års upplaga och där stämmer det.

Detta är något som irriterar mig rent allmänt. Förr las det i en lapp med rättelser i böckerna när feltryck och misstag förekom. Idag är det ju jättelätt för förlaget att ha en “errata-sida” på nätet, men väldigt få har det och har de det så håller de den inte uppdaterad.

0

anithaumeå

29 aug 2014 kl. 05:05

Hej Totte!’
Kollade i min nya svampbok.
Den har samma problem.

Det har jag inte upptäckt tidigare.
Vem ska man skjuta::))

Jag köpte min bok via ADLibris
i juni.
Det måste väl vara förlaget och tryckeriet som är ansvariga.

Ska bli spännande o se vad du får för respons.

0

Totte gbg

29 aug 2014 kl. 06:58

Visst ör det tråkigt ....tycker att har ni fel i boken kontakta antingen föelaget eller där ni köpt den så får vi lite påtryckning.

Ja det är årets upplaga.

0

Totte Gbg

29 aug 2014 kl. 13:09

Fick detta svar av Bokus

Hej, tack för ditt mejl!

Boken är tyvärr tillfälligt slut just nu hos leverantören, kan bero på om det uppdagats något generellt tryckfel. Om du vill behålla det exemplaret du har kan jag ge dig 54:- rabatt, vill du hellre returnera och bli återbetald så ordnar vi det. Återkom med vad som passar dig bäst så hjälper vi dig vidare.

Har du fler frågor eller synpunkter är du välkommen att kontakta mig igen genom att svara på detta mejl.

Med vänlig hälsning
Simon

Bokus kundservice

0

Meriona

29 aug 2014 kl. 13:56

Jag ringde Bokus idag och får skicka tillbaka boken. Det kommer väl en rättad utgåva så småningom.

0

mumrik

29 aug 2014 kl. 19:45

Jaha. Blir väl så för mig också. Hade hoppats att få den idag, men så blev det inte.

En fråga så jag vet vad jag ska kolla. Är det bara registret på pärmen där det är fel och gäller det samtliga sighänvisningar eller bara några? Är stora innehållsförteckningen korrekt?

0

mumrik

29 aug 2014 kl. 20:03

Ha! Titta vad jag hade i inkorgen.

Ska försöka kontakta dem. Om det är så att det ska tryckas en ny, rättad upplaga så väntar jag ju hellre.

——————
Leveransen av följande artiklar har tyvärr blivit försenad:

1 st Nya svampboken (9789113056135)

Vi gör vårt bästa för att skicka artiklarna till dig inom
ett par dagar. Du blir meddelad via din e-post så fort något är
skickat.

Vänliga hälsningar,
Bokus Kundservice
—————

0

mumrik

1 sep 2014 kl. 11:10

Bokus visste ingenting (påstod de). Ringde då Norstedts som bekräftade att upplagan dragits in. Den nya tryckningen beräknas finnas i butik om c:a 4 veckor. Inga böcker går ut från förlaget innan dess, så om fler har restorder liggande hos nätbokhandlarna borde det vara tämligen safe.

Det finns hjälp även för er som redan fått era böcker. Norstedts har tryckt en rättelse, förhoppningsvis i sådant format att det kan klistras in över det felaktiga registret, men det vet jag inte.

Maila order@norstedts.se så skickar de den.

0

Michael Krikorev

1 sep 2014 kl. 11:17

Ja, ett olyckligt fel har smygit sig in i registret för nya svampboken. Här är en korrigerad och korrekt version som jag har fått från förlaget för spridning:

Högupplöst:
http://svampguiden.com/sg_doc/nyasvampboken-rattelse.pdf

Lågupplöst:
http://svampguiden.com/sg_doc/nyasvampboken-rattelse-lowres.pdf

0

mumrik

2 sep 2014 kl. 17:50

Nu meddelade Bokus att den nya upplagan går att förbeställa. Den är dock omöjlig att hitta med sökmojen, så här är URL.
http://www.bokus.com/bok/9789113066608/nya-svampboken/

Obs att de fortfarande har Medmera-pris på den. Av den anledningen beställde jag, snål som jag är.

0

Totte Gbg

2 sep 2014 kl. 19:51

Tackar så mycket Michael då slapp jag skicka tillbaka min bok :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone