Tack, “gula” det är alltid kul att kunna förmedla lite av sina egna upplevelser även om de inte blir “på riktigt”. Tyvärr har jag nu också fått ett nytt intresse i form av foto utöver fåglar, vin, mat, hundar, svamp, fiske, fotboll, ishockey, gamla motorsågar, skottkärror, hörnflaggor, och skruvmejslar från 30-talet.
Svea Silverstolpe-Sandh går upp i både limning och atomer eftersom jag får mindre och mindre tid över för henne. Hennes enda intresse är - mig!
Grattis Bengt, till mandelriskorna.
Trodde de var slut för i år.
Jag plockade en del i skiftet juni-juli månad, men sen har de förmodligen torkat bort.
Men då kan de komma åter kan man hoppas.
På “mitt” mandelriskeställe växer de i betesmark med viss närhet till tallar, myrstack och ett stort fiskgjusebo.
Kanske fågelträcket göder mandelriskan?
Hej, Bengt.
Tack för två jättefina bilder. Fram för allt den andra bilden tycker jag om, bokskogen. Den saknar jag verkligen här i Uppsala. Den är så underbart, på våren när löven slår ut, på sommaren - se bilden och sedan också på hösten i sin praktfulla höstfärgning.
Kul!
Hälsar
Theresa
Tina
Var är dina trakter?
Finns där en fiskrik sjö så kan där nog finnas fiskgjuse.
Runt Hjälmaren är fiskgjusen ganska vanlig.
Minns att de fanns där i min barndom då kvicksilverdebatrten rasade som värst.
En annan fara var att de kunde fastna med klorna i fisknät och drunkna.
De klarade sig bra i alla fall, och nu tror jag att Hjälmaren räknas som en ganska “ren” sjö vad gäller gifter, fast vattnet är dyigt speciellt i de grunda fjärdarna.
Gjusen verkar fortfarande kunna spana in fisk i alla fall…
Hej ! Har precis bestämt mig för vad jag ska “jaga” härnäst.
Mandelriskorna har fått en nystart här efter allt regn och en varm höst. Dessvärre så sitter “Jakt pågår” uppe dygnet runt här…en bild som visar terrängen jag “klättrar” i
Torreby med utsikt mot Lysekils kommun
Ja. det ser onekligen härligt ut!
Någon dag till står man väl ut med att avstå ifrån skogen, men det börjar redan att krypa i kroppen på andra dagen.
Försöker att sy gardiner, men det blir många avbrott för det är inte lika kul som det ovanstående.
Det låter som vi har oerhört mycket gemensamt mer än bara förkärleken för ordvitsar =)
Vin, mat, svamp, fiske, fotboll, ishockey, åtminstone. Men du kan få behålla motorsågarna och skottkärrorna, så lägger jag till historia och arkeologi, litteratur, brädspel, tv-spel, och heavy metal istället =)
Vet du förresten varför man inte kan spärra in en astronaut?
- De har ju rymdräkt på sig!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.