0 336 visningar

18 svar

Oseriösa personer

Karljohan

18 sep 2006 kl. 22:12

Vad var det för fel på mi n frånga angående toppslätsskivling? jag ställde en fråga och den försvann från forumet??

0

Brittis

18 sep 2006 kl. 22:15

Visste inte att det gick att ta bort ett inlägg! Finns den inte ngn stans alls? Puts väck? Tror du inte att det i så fall varit ngt datafel?

0

Karljohan

18 sep 2006 kl. 22:17

Nä du brittan den är putsväck tråkigt, tråkigt..
är du svampkunnig kans du kan hjälpa mig..

0

dr taggsvamp

18 sep 2006 kl. 22:23

celebral svamp kan det vara du har fått “Karljohan”...

0

Karljohan

18 sep 2006 kl. 22:25

Hmm kan ju vara så.
men tror mer på att det finns uppblåsta röksvampar på detta forum. Som inte uppskattar en fin mat svamp!

0

Michael Krikorev

18 sep 2006 kl. 22:33

Det är jag som plockade bort inlägget. Vad var frågan? Tyckte bara att det var ett påstående om att du skulle ha toppslätskivlingar på mackan imorgon. Inget som passar här i forumet så jag plockade bort det.

0

fiina riska

18 sep 2006 kl. 22:38

ett gott skratt Michael tack för det

0

dr Taggsvamp

18 sep 2006 kl. 22:43

Matsvamp! Nej.

Säkerligen är den en av de mest åtråvärda och plockade av svamparna. Men den har inget värde som matsvamp. Lite som dina inlägg inget värde har.

0

Karljohan

18 sep 2006 kl. 22:50

Kinkinga man kan var då
Jo frågan var ju hur den smakade om den kunde jämföra t ex med karljohan.

0

dr Taggsvamp-analys

18 sep 2006 kl. 23:07

Jämföra med signaturen “karljohan”? Säkerligen, smaken är lätt jordig, fadd och andefattig, i båda fall.

0

Karljohan

18 sep 2006 kl. 23:09

SÅ det är ingen kullinarisk upplevelse då?
Har du provat denna svamp som verkar få utstå så mycket spott och spe?

0

Franco Matli

18 sep 2006 kl. 23:12

Det var bra Michel.När i Europa får man inte ha knarksvampar på utställningar.Man kan åka fast för innehav av narkotika.

0

fil dr Taggsvamp

18 sep 2006 kl. 23:18

Spott och spe har jag inte hört något om.

Jag har satt mig för att prov-äta de flesta svampar, och just den gav mig intet mat-nöje.

Paradoxalt nog är den en av de dyraste, förmodligen skattad av dem som finner nöje i att skratta oavbrutit i flera timmar.

0

Karljohan

18 sep 2006 kl. 23:21

Tja ett gott skratt förlänger ju livet sägs det ett par timmars skratt borde ju spä på levnadsåldern väsentligt.
Undrar bara varför denna svamp (eller dessa toxiner) klassas som narkotika och ej andra svampar med liknande symtom efter förtäring?
Knepigt att fördöma en växt som funnits i landet innan vi troligen satte fötterna på denna sida östersjön.

0

pol dr Taggsvamp

19 sep 2006 kl. 00:00

Bör vara så att om ett gott skratt förlänger livet, blir det mer pengar att betala ut i pensionspengar för de som bestämmer.

Och för övrigt ligger det väl inte i något ordentligt organiserat samhälles intresse om medborgarna gläds, någorlunda frisk och hårt arbetande är mer än nog. Allt annat bör väl ses som redundant, ja eller då obskyrt och farligt.

0

Karljohan

19 sep 2006 kl. 00:16

Sant, sant
Kan ju vara farligt med medborgare som har en god hälsa mentalt. Dessa individer med fina mentala hälsovärden kan vara farliga och fientligt inställda till vikten av att jobba till 65 för att därefter inta blöjposition på ett ålderboende.
Nä mental spis ska vara av 349 personer bestämt slag med ordentlig skattepåslag så det svider i både kropp och plånbok.

0

dr Taggsvamp

19 sep 2006 kl. 00:56

Sålunda ska man alltså, för att riktigt ingå i den samhälleliga organismen, inte vilja tänka och dessutom vara masochist? Tillvaron ska inte bara vara trist och förutsägbar, utan även svida…Det minner mig om svampsnyltingens relation till soppen, soppen böjer sig dock även ned i tacksamhet efter blivit helt åderlåten.
Därför tycker jag att signaturen “Karljohan” bör lägga tacksamhet till de goda egenskaperna hos medborgarna.

0

Jonnie

19 sep 2006 kl. 23:07

Nu kommer vi inte längre här va, Karljohan och Taggsvamp, kan inte ni träffas någon annanstans och leka??

0

Fnysfnöska

20 sep 2006 kl. 11:58

JA UT MED DOM BARA I SVAMPSKOGEN T EX

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone