Frågan känns berättigad i den delen av landet som jag bor i, nämligen runt Borås. Sopparna har gjort sitt, det finns bara gamla torra kantareller, ingen taggsvamp, bara små och torra trattkantareller, överblommade slem- och mjölskivlingar. Bara några mm regn i sikte under kommande 10-dagarsperiod enligt SMHI. Kommentarer, framför allt positiva, motses.
Jag undrar också. Tycker säsongen börjar likna sist år väldigt mycket. Mycket Karl-Johan och så stopp intill trattkantarellerna dyker upp med försinkelse. Jag brukar ta en tur till Dalsland - min barndoms trakter - varje år, men kom sist år till en öken. Inte så roligt.
Nu är det tid igen, men jag vill gärna höra om matsvampar såsom piggsvampar, kantareller, fårtickor och rödgul trumpet har överlevt 14 dagars torka i området väst och norr om Vänern.
Om någon vill svara, så är jag tacksam.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.