0 322 visningar

7 svar

man måste chansa?

lite argsint

18 sep 2006 kl. 23:26

min kompis säger att man måste chansa lite när man plockar och äter svamp ungefär som formula 1 förare, vi har bråkat om detta

0

Bengt Sandh

18 sep 2006 kl. 23:27

En sådan kompis är inte mycket att ha. Säg upp vänskapen!

0

lite argsint

18 sep 2006 kl. 23:29

ja den ligger på is justnu tack för stödet

0

Franco Matli

18 sep 2006 kl. 23:33

Många som chansade hamnade på sjukhus, precis som formel 1 förare gör då och då.På en av försvunna förarens grav står skrivit"efter en rak liv , dog han i en kurva”
Om ni förtsätter att chansa för eller senare kommer kurvan.

0

Kurt

19 sep 2006 kl. 09:03

Men det beror ju också vad man menar med att chansa? Man behöver ju faktiskt inte alltid veta vilken art av svamp man äter, men man MÅSTE ju veta att det inte är en giftig svamp!

0

Tina Nordberg

19 sep 2006 kl. 10:37

Man behöver inte vara testperson för att ta reda på om en svamp är giftig när vi har detta fantastiska forum.Det finns så många som redan testat. Stå på argsinte.

0

lite mindre argsint

19 sep 2006 kl. 10:38

tack nu har jag fått lite vatten på min kvarn

0

Bo E

19 sep 2006 kl. 14:23

vad är det för chanser din kompis utsätter sig för?

skäggriskor och skarpa kremlor leder väl inte till döden, men ger väl en del obehag i smaklökarna skulle jag tro?

Röd flugsvamp?
Rodnande flugsvamp kan förväxlas med brun eller blek röd?
Pluggskivling?, den åt t ex jag som barn, men skulle aldrig mer sätta den i munnen efter omvärderingen!

Jättetrattskivlingen har jag nyss lärt mig innehåller typ blåsyra, men den åt jag fram till den dan…typ tre veckor sen!

Nej, med tiden och kunskaperna blir man mer och mer finsmakare!
Tack, svampguiden!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone