Har äntligen återfått tron på att jag faktiskt kan hitta svamp!
Snubblade igår, bokstavligt talat, över ett formidabelt HAV av rödgul trumpetsvamp!
Inte ens en tiondel var plockbart än, så nu är det bara att hoppas på lite regn, och att ingen annan, vare sig människa eller djur, hinner dit före…
Men nästa gång SKA jag ha med kameran, trots att den är mest ivägen i skogen, för denna syn var det mest fantastiska jag någonsin sett…
Halleluja, I belive! :)
Jag sparade för 2 veckor sedan en stor mängd som stod på tillväxt. Men igår fanns det bara skaft kvar. Rådjuren hann före. Dessa måste vara deras favoritföda då trattisarna ett tiotal meter därifrån stod kvar. Om du absolut vill ha dessa så är du nog tyvärr tvungen att sätta upp viltstängsel runt om eller vakta dygnet runt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.