0 488 visningar

9 svar

Trumpetisar

jen

19 sep 2006 kl. 12:07

Underbart, plockade två fulla kassar igår!! hoppas på lite regn, har aldrig hittat svart trumpetsvamp förut, 300 meter hemifrån dessutom

vem vet vad som lurar nästgårds

0

Kristina

19 sep 2006 kl. 12:11

Grattis!

/Kristina

0

Christine

19 sep 2006 kl. 12:43

Var i landet plockade du trumpetisar. Själv bor jag i Västerbotten och längtar efter de första trattisarna.

0

jen

19 sep 2006 kl. 15:19

Roslagen, nott om Stockholm

Har bott i Umeå men aldrig hittat svart trumpet där, däremot vid Tavelsjö, norr om byn höger sida backe in i skog samt vid övningsfältet gamla i20, många trattisar

0

per d

19 sep 2006 kl. 15:39

snälla kall nu svasmpen för vad den heter och inte alla dessa löjliga hemma kokta namn. en kantarell är en kantarell och en trattkantarell är en trattkantarell och en svart trumpet svamp är en svart trumpet svamp !!! det är bara pinsamt att läsa alla dessa olika fantasinamn som vissa ständigt använder sig av !

0

per d

19 sep 2006 kl. 15:40

upps, felstavning, svampen skall det givetvis vara och inget annat.

0

Glad packad räksmörgås.

20 sep 2006 kl. 08:08

En trumpetis är en trumpetsvamp på slang.  Men vad är en trupet svamp?  Menade du trumpen svamp eller var det bara en sådan däringa särskrivning?

0

Bengt Sandh

20 sep 2006 kl. 09:22

Per d, för att inte tala om alla dessa löjliga särskrivningar som du och många andra förstör vårt språk med.

0

Bengt Sandh

20 sep 2006 kl. 09:26

Dessutom börjar alltid en ny mening med stor bokstav, det trodde jag att alla har lärt sig i skolan.

För övrigt håller jag med dig!

0

jen

20 sep 2006 kl. 12:22

Ni är bara avisar

surisar

trumpna svampisar

jag stuvar på!!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone