Jag ställde ut en gryta med skäggriskor för avkylning över natten häromdan, de hade kokt en kvart cirka. Dan efter var det också några likartade, blånade svampar. Tror det är ofarligt, annan svamp blir ju blå. Och lammtickor blir ju obehagligt blå-svarta när man steker dem, smakar ju bra ändå.
Dock, mer märkligt var att de kryddfrön som kokat med hade grott! De hade grodd i alla fall. Det är jag nästan säker på att de inte hade innan. Hur i helskotta går det till…eller är fröna kokta och döda och vecklar ändå ut en grodd?
Undrar om jag inte ser en liten intorkad historia till grodd på fröet, måtte ha fällts ut när kornet blev kokt.
Dött men blött sålunda, lite grand som en irländsk begravning.
Lammtickan svartnar snarare, reagerar, tror jag, med järnet i stekpannan. Har skaffat en keramisk stekpanna, skall prova att steka dem däri, få se om man slipper svartnandet
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.