Hur långt från stan bor du? Såg mycket i Nåsten tidigare i somras, fast jag har inte varit där och plockat. Norr om stan ska det också vara bra.
Men vill du ha ett säkert kort, Karin, åk till Lunsen eller skogarna åt det hållet. Men det är väl lite mellanperiod nu. Soppar och kremlor verkar ha tröttnat och trattisar och trumpeter behöver lite mera tid på sig. Men nog finns det ändå gott om svamp. Beror ju på vad man plockar också. Igår fick jag massor med fin och maskfri fårticka, rimskivling, lite trattisar och gulröd trumpet, några citronslemskivlingar och lite annat krafs. Jo, en (1) kantarell också. :-P Hade jag kunnat fler arter än jag gör hade jag kunnat plocka mera, skogen är fortfarande full.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.