Idag har jag varit med om något fantastiskt! Kl 8, 15 i morse träffade jag en “svampman” som jag har fått kontakt med genom denna förträffliga sajt! Vi åkte hem till mig och hade en kort lektion om grunderna gällande kremlor och sedan bar det ut i skogen, dit vi även fick med oss en nyfiken granne :=) Sen fick vi lära oss olika sorters kremlor, riskor, skivlingar, musseron, vaxingar mm Vi hittade även en massa trumpetsvamp, kantareller, KJ, soppar och mängder av små fina röksvampar. Vi var ute i skogen till klockan 14.00 sen var det dags att tillaga svampen…Det blev Tagliatelle med mandelriska i en frisk tomatsås, gräddig stuvning på röksvamp & persilja serverad på baguette och en frisk, syrlig sallad på skäggriska och fårticka…Det hela avslutades med kaffe och mörk choklad! Jag är denne “svampman” evinnerligt tacksam! Detta var den bästa preesent jag någonsin har gett mig själv!!! Bifogar en bild på “svampmannen” när han i sin tur fotar…vaddå...svamp :=)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.