Förstår att ni hade god svamplycka i skogen! Ni plockade i trakterna kring Täljö/Rydbo eller? Vilken tid var ni ute? Själv hade jag ju gärna följt med, då jag ändå skulle till Å-berga senare på dagen. Men jag var inte i Åberga förrän kl 17 ungefär. Dock gav jag mig själv ut i skogen då, den lite mer centralt belägna Hackstaskogen. Jag hittade massvis med strävsoppar, lite stolt fjällskivling, högvis med skäggriska (som jag dock inte tyckte om sist jag och flickvännen lagade till dom.. vi ger dom ett försök till). Det fanns också MASSVIS med pepparriska som jag dock lät stå kvar.
*Skratt* Franco klagar på mina blomkorgar :=) Mina riktiga står på vinden hos mina föräldrar, för jag trodde inte det fanns svamp så här låååångt norr ut :=) Ja…jag tappade en druvfingersvamp på vägen hem…Vi hade en fantastisk dag! Det vore kul om vi kunde synka tider :=)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.