Jag behöver lära mig känna igen lite flera träd och tar gärna emot tips om böcker.
Av de jag hittar på nätet tycker jag att “Skogens träd och buskar verkar bäst”, trots att den är dansk. Vad sägs om den?
http://www.bokus.com/bok/9789151840932/skogens-trad-och-buskar/
Det är svårt att välja böcker av den här typen nu när de fysiska boklådorna är så dåligt sorterade. Jag bor nära det som en gång var Skandinaviens största bokhandel. Jag var där för några veckor sedan och kollade svampböcker. De hade 3. Har inte hopp om att de har fler trädböcker, troligare är att de inte har någon alls. Denna utveckling är ju iofs förståelig, för vi handlar ju på nätet där det är billigare, men nog är det tråkigt att det ska vara så.
Jag har genom åren tipsat om träd- och busklitteratur (bl.a. den du beställt) här på Svampguiden. Du kan ju googla på en bunt nyckelord, så kanske du hittar nåt. Hinner inte bidra nu - i färd md färdigtänkande av morgondagens lilla, sena svamputställning i Lurbo.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.