0 361 visningar

8 svar

Nya webbsidan..??

JH

4 sep 2015 kl. 09:40

Grattis till en riktigt dålig och rörig sida..!!
Här har någon webbdesigner helt utan styrning och bakgrundskunskaper om vad som efterfrågats
( de heter vanligtvis Kasper, Jesper eller Jonathan och är i 23-årsåldern) fått fullständigt fritt spelrum ser jag,
inget sätt att söka efter rapporterade fynd överhuvudtaget.
Bilder och text slängs in som det vore nån hittepå-tidning från 6 klass ungefär.

Den gamla sidan var ju sådär, en förändring var ju helt nödvändig, om inte för att förändra den företeelsen att forumet till stor del hade tagits över av några gagghökar som bytte bilder och erfarenheter med varandra, Svampguiden blev alltmer ett litet forum där några få invigda envisades med att skriva i all oändlighet om diverse mer eller mindre intressanta spörsmål, det är väl så det blir kanske..

Det enda som var bra har man nu tagit bort, alltså sökfunktionen på rapporter, jag tippar på att Svampguiden lär få allt färre besökare och att hemsidan kommer föra en tynande tillvaro framgent.

Jag är dock försiktigt optimistiskt och hoppas att inlägget kanske blir en tankeställare för ägaren till hemsidan, får väl hoppas att de stackars korvören man får in på reklam för terränggående rullatorer och svamptorkar räcker för att ta ett nytt varv med Kasper, Jesper eller Jonatahan.   
Lycka till i svampskogen…

0

Suck

4 sep 2015 kl. 10:14

Att ni orkar .....? 
Ge er för f—till tåls tills sidan är färdig!!!

0

Christer

4 sep 2015 kl. 10:49

När det gäller den gamla rapporteringslösningen så fyllde den sin funktion och det var lätt att få en överblick över vilka fynd som gjordes och var. Nu känns det som att det viktigaste är bilderna som i och för sig kan vara fina men jag tycker att de tar onödig plats. Det räcker gott med en kortfattad text.

0

Daniel B

4 sep 2015 kl. 11:03

JH, det är Michael, ägaren och grundaren till Svampguiden som har kodat hela den nya webbplatsen på sin egen tid. Jag antar att du även missat att läsa andra inlägg, eftersom du säkert inte kan navigera en modern hemsida som inte är byggd som en HTML/Flash-sida alá år 1993. Om du klurat ut hur man läser andra inlägg hade du säkert noterat att gammal funktionalitet som filtrering och sök kommer att implementeras även här, bara att det kommer i omgångar.

Christer, titta inte på bilderna? Scrolla lite till om de tar för mycket plats? Skriv en kortfattad text och sätt en standard?

Helt ärligt, vem bryr sig? Är sidan helt oanvändbar för er numera? Rom byggdes inte på en dag. Ni tycks sakna all typ av förståelse för hur produktutveckling fungerar, och att allt genomförs i iterationer, inte allt på en gång. Om ni kan hitta en enda produkt eller tjänst som är helt perfekt, och är likadan nu som den var när den först lanserades för 10 år sedan, då blir jag mäkta förvånad.

Vill ni att Michael lägger mer tid på utvecklingen av sidan? Donera en slant och kom med konstruktiv kritik istället för ständigt tjat.

0

Christer

4 sep 2015 kl. 11:22

Daniel B: vill du vara snäll och förklara skillnaden mellan “ständigt tjat” och “konstruktiv kritik”? Den är ofta hårfin och det är oftast betraktaren som avgör det, alltifrån sin egen tolkning av skriven text. Missnöje, hur det än presenteras, ska alltid tas på allvar så länge som det framförs på ett anständigt sätt.

0

Daniel B

4 sep 2015 kl. 13:52

@Christer, det är väl bara att gå tillbaka till dina inlägg om den avsaknade rapportfunktionen så ser du ett praktexempel på “ständigt tjat”.

0

Christer

4 sep 2015 kl. 15:12

Tyvärr så visade det sig att jag var långt ifrån ensam om min frågeställning. Missnöjet verkar ju vara rätt så utbrett så det är som jag ser det bra att åsikterna kommer ut ur garderoben. Det är inte alltid lätt att formulera sig så att konstruktiva åsikter inte blir betraktade som “ständigt tjat”. Bra David att du påpekar det. :-)

0

Christer

4 sep 2015 kl. 15:13

Förlåt, Daniel ska det vara. Sorry!

0

Michael Krikorev

4 sep 2015 kl. 15:32

Tack för stödet Daniel och andra!

JH m.fl. försök att komma med konstruktiv kritik istället för gnäll, även om det är svårt för er skulle det uppskattas.

Jag har överseende med en del gnäll nu när forumet fortfarande är under utveckling, men så småningom raderar jag alla inlägg som bryter mot forumreglerna. JH:s bitska och putslustiga inlägg här är ett exempel som klart bryter mot trevnad och inte tillför något som helst vettigt till diskussionen. Någon tankeställare har JH inte lyckas ge mig, och den knapphändiga informationen om att sidan är “dålig och rörig” hjälper inte mig vidare till att göra en bättre hemsida.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone