0 385 visningar

11 svar

Kan inte rapportera

Ola Ramstedt

14 sep 2015 kl. 17:33

Jag har nu försökt att lämna svamprapport, 3 ggr i förra veckan och 1 gång idag. Men det “tar” inte. Är det något jag missat?

0

PH

14 sep 2015 kl. 17:36

Prova att backa, då brukar det ta

0

Ola R

14 sep 2015 kl. 18:17

Hm… Förefaller en aning dysfunktionellt.

0

Ph

14 sep 2015 kl. 18:42

Det är som med det mesta, rätt ofta att det inte går på en gång:)
Nu funkar det ju

0

Ola Ramstedt

15 sep 2015 kl. 20:35

Nä, så katten heller!
Åker ur sidan när jag trycker på “skicka”.
Inte går det att “backa” heller för att prova igen. Får skriva in allt igen.
Nu ger jag upp och struntar i att försöka rapportera något vidare.

0

Michael Krikorev

15 sep 2015 kl. 21:09

Ola, vad har du för webbläsare? Är det dator eller mobil? Kan vara en bugg du har upptäckt. Sidan funkar sämst med internet Explorer och Windows telefoner.. Behöver mer info för att felsöka vidare.. blir sidan helt blank? Eller kommer du tillbaka tillrapportlistan? Inget felmeddelande?

0

Michael Krikorev

15 sep 2015 kl. 21:11

.. Om du kommer tillbaka till listan med rapporter.. Klicka på knappen ny rapport igen.. Så bör det stå en del felmeddelanden där..

0

Ola Ramstedt

15 sep 2015 kl. 23:23

Ok. nu fick jag in en knapphändig rapport. Uppfattade inte att epostadress var obligatorisk.
Jag kör IE på dator.
Vid inlägg UTAN epostadress hamnar man tillbaka i listan utan felmeddelande. Om man då trycker på “rapportera fynd” igen, ser man de tidigare inmatade uppgifterna och felmeddelandet en bit ner. Det är där man borde ha hamnat om man missar ett obligatoriskt fält.
Med vänlig hälsning Ola R

0

Michael Krikorev

16 sep 2015 kl. 12:19

Ja, ska fixa så att man hamnar tillbaka i formuläret med ett felmeddelande. Som det är nu är det lite förvirrande då formuläret försvinner och man behöver klicka på rapportera igen för att se formulär och felmeddelanden. Och meddelande om saknad e-postadress ska givetvis också synas.. Ska åtgärda det så småningom.

0

rapportbugg?

maha49

18 sep 2015 kl. 11:02

rapporterat svampfynd i fallande dignitet men när jag läser rapporten är ordningen ändrad?

0

Michael Krikorev

18 sep 2015 kl. 11:38

Ja, sorteringsordningen kan vara lite förvirrande. Ska se över det.. Just nu blandas rapporter från Artportalen med fyndrapporter härifrån, och de sorteras på fynddatum (senaste överst) och inte på inrapporteringsdatum, vilket gör att nya inrapporterade fynd från t.ex. gårdagen hamnar längre ned i listan.
Kommer fler och bättre sorteringsmöjligheter så småningom..

0

Meriona

19 sep 2015 kl. 11:27

Jag har inte heller kunnat rapportera. :(

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone