Ola, vad har du för webbläsare? Är det dator eller mobil? Kan vara en bugg du har upptäckt. Sidan funkar sämst med internet Explorer och Windows telefoner.. Behöver mer info för att felsöka vidare.. blir sidan helt blank? Eller kommer du tillbaka tillrapportlistan? Inget felmeddelande?
.. Om du kommer tillbaka till listan med rapporter.. Klicka på knappen ny rapport igen.. Så bör det stå en del felmeddelanden där..
Ok. nu fick jag in en knapphändig rapport. Uppfattade inte att epostadress var obligatorisk.
Jag kör IE på dator.
Vid inlägg UTAN epostadress hamnar man tillbaka i listan utan felmeddelande. Om man då trycker på “rapportera fynd” igen, ser man de tidigare inmatade uppgifterna och felmeddelandet en bit ner. Det är där man borde ha hamnat om man missar ett obligatoriskt fält.
Med vänlig hälsning Ola R
Ja, ska fixa så att man hamnar tillbaka i formuläret med ett felmeddelande. Som det är nu är det lite förvirrande då formuläret försvinner och man behöver klicka på rapportera igen för att se formulär och felmeddelanden. Och meddelande om saknad e-postadress ska givetvis också synas.. Ska åtgärda det så småningom.
rapporterat svampfynd i fallande dignitet men när jag läser rapporten är ordningen ändrad?
Ja, sorteringsordningen kan vara lite förvirrande. Ska se över det.. Just nu blandas rapporter från Artportalen med fyndrapporter härifrån, och de sorteras på fynddatum (senaste överst) och inte på inrapporteringsdatum, vilket gör att nya inrapporterade fynd från t.ex. gårdagen hamnar längre ned i listan.
Kommer fler och bättre sorteringsmöjligheter så småningom..
Jag har inte heller kunnat rapportera. :(
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.