Nu tycker säkert ni storplockare att jag är ganska nördig, vi pratar ju inte om 44 kilo (har lite svårt att släppa det…), men ni får komma ihåg att jag har min proveniens från Västerbottens inland där kantarellerna lyser med sin totala frånvaro!
Jag gick ut på en liten svampsväng innan mörkningen igår och på ett helt nytt ställe, bara 200 m från mitt hus plockade jag korgen full med kantareller! Är inte det livskvalitet???
Är dessutom så lyckligt lottad så jag faktiskt är helt ensam om mina ställen! Plockade även lite småsandsopp som faktiskt kommit igen och färgsvampar. Hittade massor av motaggsvamp som jag tänkte försöka färga med, men hur bär man sig åt för att få den blåa färgen? Är det basiskt som gäller eller? Den finns inte med i “färga med svamp”-häftet, men har ett svagt minne av att vi färgade med den på en kurs jag gick.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.