Den här och några till (alla rätt små) i gran och björkskog. Luktade inget speciellt. Kan det vara silkesmusseron
Inga ideer på denna?
Den var riktigt knepig tycker jag.. Jag tror inte att det är silkesmusseron, men jag är inte alls säker och har heller inget bättre förslag på gång just nu. Hade behövt kika på den närmare för att våga gissa något.
Kan man möjligen ge den personligen ;-)
Den är inte skapt riktigt som en silkesmusse, men rostfläckarna tyder på att det kan vara en. Jag tycker att du ska kolla igen på platsen och se om du hittar ngn mera silkesmusseliknande - och med blågröna fläckar. .
Håkan, om du har färska exemplar kvar och är i Uppsalatrakten (vilket jag har för mig att du brukar vara?) imorgon tisdag 22/9 så kan du lämna dem hos mig på jobbet, Artdatabanken, SLU i Uppsala om du vill… Jag sitter mestadels i möten hela dagen men har en lucka kl. 9-10 eller mellan 15-18. Adressen är Bäcklösavägen 10.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.