Jag har funderat på detta med smaker som hos kremlor tex skarp smak som beskrivning säger inte mig mycket. Bara för att någon ha bestämt att en viss kremla smakar si och så betyder inte att alla kommer tycka samma. Hur är den skarpa smaken? är det någon som kan ge en bättre föklaring? vet att det är svårt.
Hej
Egenteligen varierar smaken lite med regnmängden, så ibland kan det bli lite fel.
Vilket hänt mig.
Hattfärgen också en bra riktlinje i de fallen.
Lysande färger - relativt mild smak.
Gå efter färgen i de fallen.
De kända märkena är ofta matta.
Så det finns fallgropar i Kremlevärlden också.
Fast de är inte så djupa
Den “skarpa” smaken hos kremlorna kan du inte missa såvida du inte tillhör den minoritet bland befolkningen som pga genetiska anlag inte känner den. Smaken hos skarpa kremlor är “brännande” och påminner om den du känner om du biter i en stark chilifrukt. De allra mest skarpsmakande bränner länge på tungan om man tuggat en stund på en bit.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.