Tjenare!
Jag vet att jag borde göra detta i “Rapporter” men tänkte att jag skulle dela med mig av detta här på forumet med två bilder, bilderna är inte de bästa, men skall ut till skogen igen om ca en timme då jag kan ta fler bilder innan de plockas upp.
Var ute igår i cirka fyra timmar för att leta efter trattkantareller, fick gå omkring i ca 2½ timme innan de började ploppa upp här i Nyköping, på 90 minuter fick jag ihop fyra kilo trattkantareller, och det fanns fortfarande flera tusentals med trattisar kvar (kunde inte plocka mer då det började bli mörkt)
Hur går det för alla andra?
Ser att du har paketerat dem i plastpåsar. Nu är jag nyfiken på att få veta vad du gör med dem sen…?
Aha, hoppas att de som får påsarna ser till att tömma dem snabbt då, innan svampen blir dålig. Fast papperspåsar hade kanske varit bättre ändå. Vi brukar också ge bort trattisar, men torkar dem först.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.