Juldagsutflykten gick bara några hundratal m över vägen och genom alm- och lindlundarna. Jag såg väldigt mycket 3vligt – men bara detta fynd var riktigt superskojigt – tycker jag. ”Det” låg på betesmarken i en grupp av ffa ännu levande, almsjukedöende och –döda almar. Jag har aldrig sett ngt liknande. Har ngn annan?
God fortsättning på jul- och årsavslutningarna!
Måste väl vara gullkrös, eller . . .?
Det var också min spontana reaktion - Gullkrös
Tusentals gullkrös har jag då sett i mina dar, men aldrig nåt sånt här, aldrig av denna form/färg. Jag undrar fortfarande! Kanske finns mycket konstigt där uppe 25 m över marken…
Jodå, det var säkerligen ett gullkrös i ovanligt praktfullt konidiestadium som låg och strålade uppe i beteshagen i går. Så era första intryck är nog riktiga, Sven och Anitha, tack! Men jag har iaf aldrig tidigare sett något så x3mt strålande gulligt!
Håller med dig., det är ovanligt färgstarkt o vackert. De brukar ju inte vara i sådan - vad ska säga - stor klump.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.