0 87 visningar

8 svar

Murklor kring Eskilsruna????

Lena F.

23 apr 2004 kl. 07:35

Hej!
Glad vår på er!!!
Jag bor nu i Eskilstuna och har inte plockat murklor sedan jag var typ 7 år. Finns det någon som vill dela med sig av tips om var jag ska leta i Eskilstuna-trakten? Min samo skulle bli sååå glad om jag överraskar honom med murkelsås!!
Gott svampår på Er!!

0

Helena

23 apr 2004 kl. 21:07

Det är bara att ge sej ut i skgen och leta. Just nu så verkar det som det finns mest i skogen utefter stigar och i gamla traktorspår. Jag har förr om åren plockat mycket i Näshultatrakten bl.a
Lycka till!!!

0

Helena

24 apr 2004 kl. 08:08

Kom just på att jag har hört att det ska vara gott om murklor bakom Brukshundsklubben på Åsbymon. Har aldrig själv varit där o kollat eftersom jag har andra bra ställen men det kanske kan vara värt ett besök.

0

Lena F.

24 apr 2004 kl. 12:16

Tack för tipsen, Helena!
Jag ska kolla kartor och bege mig ut. Fortsättning följer…

0

Lena F.

26 apr 2004 kl. 21:13

Hmmm… Antingen har jag inte ögon för murklor, eller så fanns det inga…

0

Helena

28 apr 2004 kl. 15:07

Du jag trro inte att det var dåliga murkelögon hos dej. Jag besökte mina gamla murkelställen i Etunatrakten igår. Tomt!!! Inte en murkla så långt ögat nådde. Skumt efter som det är gott om dem här i Malmköpingtakten och det är bara 2, 5 mil. Plockade ett gäng senast idag. Men ge inte upp de kanske kommer….
Helena

0

Lena F.

5 maj 2004 kl. 21:15

Halloj igen!
Jag hoppas du har rätt, Helena. Jag tänkte bege mig ut i helgen… Håll en tumme!

0

Lena F.

19 maj 2004 kl. 20:51

Tack Helena!
Det var bra tips du kom med. Det var ju barnsligt roligt när man hittade de dät rackarna!

0

Helena

20 maj 2004 kl. 22:50

Vad kul att du lyckades hitta!!! Jag tänkte på dej förra veckan när jag plockade 10 kilo på ett hygge!! Hör av dej om du vill ha mer svamptips under sommaren. Du kan maila mej på vargkramare@hotmail.com

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone