Tjenare!
Var ute i en lite större skog häromdagen och spenderade cirka fem timmar att leta efter kantareller, hittade hundratals både under granar och på stigar, dock så var dem fortfarande väldigt väldigt små.
Jag promenerade även förbi vad som liknade en äng? Såg att det växte en hel del kantareller precis vid utkanten av ängen, prövade mig att gå in på ängen, men det är näst intill omöjligt att gå där på grund av att alla unga träd och små granar som hela tiden smäller sina kvistar i ens ansikte, vet inte riktigt om det finns ett ord för detta annat än (äng/riktigt tät skog), men om det finns någon som förstår vad jag menar, tror du/ni det skulle vara en bra ide och försöka leta sig omkring där inne efter kantareller, eller är det bättre att jag håller mig till mina stigar och lite äldre granar?
Skall iväg under nästa vecka igen för att se om de har vuxit till sig, kan då ta en bild för att förenkla min fråga (googlade efter en bild som liknar det jag såg, men kan säga att det är mycket mer tätare än som visas på bilden)
Tack
Det finns antagligen kantareller även där du inte kan ta dig fram. Jag hittar alltid mina på underligga(nde) ställen, see what I did there? ;-) Så det är en god idé att försöka ta sig in, så att säga. Men jag vet ju dock inte hur det ser ut.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.