Var ute och plockade kantareller och taggsvamp i stort sett dom svamparna vi kan hittade några svampar vi undrar över trodde det var nogån champinjon men dom har ring på foten dom här växer många ihop långt ner i mossan hatten cacaopudrig som man siktat över florsockerpå kakan foten grålila det är en liten svamp och den luktar mycket hoppas nogån vet vad det är för svamp.
Inspirerad av James Joyce Odysseus, Mona?
Jag har lite svårt att begripa din beskrivning till 100%... Du skriver kakaopudrig som florsocker. Kakao är brunt, florsocker är vitt. Vilken färg hade pudret på din svamp? Kan du beskriva lukten?
Det allra bästa hade klart varit om du hade en bild på svampen.
Nu tror jag attjag vet var det var för svamp vi plockade igår blev så nyfiken så jag tog med den hem letade i min svampbok men den fanns inte med där hittade
en artikel idag som stämde in på den det måste bara vara den Stoftkremling mycket märklig liten
svamp men den är nog inte ätbar och det gör inget.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.