0 257 visningar

12 svar

VACKER SYN

madeleine

22 sep 2006 kl. 08:48

måste bara få visa denna vackra syn. skörden efter 50 minuters plockande i förrgår.

0

Tanja V

22 sep 2006 kl. 09:15

Ja det är bara att gratulera!!! Mina ställen med kantareller har varit otroligt magra i år tyvärr, nu ser jag fram emot trattisarna i stället.
Det där blir många smakliga måltider :-)

0

madeleine

22 sep 2006 kl. 09:23

jo tack vi kalasade gott på dom i förrgår o jag har fortfarande kylen full ska göra nått åt dom idag tänkte jag

0

Lena M

22 sep 2006 kl. 09:29

Ja, de har också kommit här i Gästrikland. På ställen jag brukar plocka tidigt på säsongen, är det först nu de visar sig.Så de finns hopp för er !

0

madeleine

22 sep 2006 kl. 09:44

ja vi har varit ute innan men då bara hittat ett fåtal kantareller men nu har det exploderat. jag bor i skåne det har varit gott om karljohan innan i sommar

0

pfifferling

22 sep 2006 kl. 11:47

ja riktigt fint ser det ut men inte är det en vacker syn med alla smutsiga fötter

0

Kurt

22 sep 2006 kl. 13:17

Snälla fota gärna svampen ute i skogen, då får fler se hur miljön ser ut där resp. svamp växer.

0

madeleine

22 sep 2006 kl. 14:42

jag kan säga som så att all kantarell jag någonsin hittat har jag helt o hållet hittat i barrskog gärna med mycket mossa runt omkring

0

birgitta D

22 sep 2006 kl. 20:35

Hittade ungefär motsvarande mängd idag. Kommer inte regnet snart är allt upptorkat trots hög nattdagg.

0

Birgitta F

23 sep 2006 kl. 10:13

Mer vackert….

0

Lena M

23 sep 2006 kl. 10:18

Ja, mycket !

0

madeleine

23 sep 2006 kl. 14:42

ja absolut

0

Maya K. I.

23 sep 2006 kl. 17:51

Fy f…....n vad avundsjuk jag blir. Hittar nästan inge kantareller här i Västerbotten, däremot hyfsat med fina soppar, men dom har jag gett bort till mågämnet, som gav mej den perfekta hopfällbara svampkniven.Han ska ju naturligtvis ha tack för att han var snäll mot svärmor.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone