Var i veckan i Svartedalen naturreservat norr om Götebord och letade. Vet att det finnsen del vildsvin där, men jag blev rätt förånad över hur mycket spår det fanns efter dom. Vet att de är rätt skygga djur men undrar om någon varit med om ett möte med vildsvin i svampskogen?
Jag har mött vildsvin på nära håll några gånger. En gång riktigt nära, ca 5 meter från en stor sugga. Den stirrade på mig innan den sprang iväg.
Det händer sällan/aldrig när du rör på dig och väsnas i skogen, då håller de sig på avstånd. Enda gångerna det hänt mig är när jag suttit stilla på marken i ett 10-tal minuter för att fotografera svamp, då de troligen gått nära mig utan att märka det förrän jag rest mig upp. Hade hjärtat i halsgropen ett bra tag efteråt :-).
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.