Hej, jag är intresserad av att erhålla svampar att färga med.
Undrar om det är någon som skulle vilja skicka till mig mot betalning?
Gärna svamp som ger rött, lila, blått eller grönt så som;
lysticka, pluggskivling,
busksvamp, mottaggsvamp
blodspindling eller annan spindling
....eller andra förslag mottages tacksamt.
/Jenny Marklund, Textillärare, Skellefteå
I säsong 6, avsnitt 1 av Vad blir det för mat, så träffar Per svampexperten Klas Jaederfeldt, och han visar och berättar en hel del om vilka svampar som ger olika färg till garn. Kanske kan ge lite tips och inspiration?
Jag har en del torkad motaggsvamp som jag kan tänka mig att sälja. Skicka ett mail till annemjarvin@Gmail.com om du är intresserad.
Hej!
Jag kommer ev ha några olika sorter att sälja inom nån vecka. Har grovticka, dropptaggsvamp och kanske även kan fixa lite pluggskivling (sammetsfotad) Har dock en annan tråd ute redan och väntar på svar därifrån. Är du intresserad kan du maila mig på hansoloflilja@gmail.com så kan vi hålla kontakten via mail.
/Helena
Om du fortfarande är intresserad av Motagg, så passerar jag Skellefteå på lördag.
Hör av dig senast på fredag kväll isf. annemjarvin@gmail.com
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.