Hej! Jag har tagit två dagar “svamplov” i slutet av denna vecka och vill ut på äventyr. Jag skulle kunna tänka mig att ge mig av några tiotal mil från Stockholmsområdet, men kan inte riktigt av svamprapporterna läsa ut vart jag bör åka. Hur ser det ut i skogarna i Uppland, Gästrikland, Sörmland, Östergötland, Västmanland och Dalarna just nu? Är det någon här på forumet som på sistone, sanningsenligt, sagt till någon “Det är jättemycket svamp ute nu!”? Var bor du i så fall? :) Jag är inte ute efter kantareller, utan älskar stor variation av goda matsvampar. Och Karl Johan funkar ju alltid. Tips, någon?
Jag svarar mig själv och konstaterar efter eftermiddagens runda att jag stannar i hemkommunen. :) Nu händer det äntligen grejer i skogen. Vi fick ihop massor av kopparfärgad stensopp och Karl Johan på en liten stund i skymningen och nu brummar båda svamptorkarna. Det fanns lite annan svamp också, mest mandelkremla och brunsopp.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.