0 499 visningar

3 svar

Gå ut i skogen ändå?

PP

15 sep 2016 kl. 01:17

Tjenare!

Tror det var cirka en månad sedan då jag vart ute i skogen sist, plockade en del kantareller (ända svampen jag var ute efter, en hel del av kantarellerna såg ut som att de började möta sin död “torka ihjäl”)

Det har knappt regnat något alls överhuvudtaget de senaste veckorna, bara sol varje dag (eller molnigt utan regn), brukar oftast ändå gå ut i skogen och kolla svamp när det inte regnat på ett tag, men nu har jag börjat bli trött på att inte hitta något längre, vad tycker ni, bör jag stanna hemma tills det börjar regna en hel del, eller försöka ta mig ut och hoppas på det bästa?

0

Irene A

15 sep 2016 kl. 08:33

Konstigt att fråga andra om du ska gå ut i skogen eller inte… Säkraste sättet att inte hitta svamp är förstås att stanna hemma ;-)
Det är inte nödvändigt alla gånger att det ska ha regnat. Det beror lite på hur dina skogar är belägna, men ibland räcker det med den kondens som uppstår under kalla höstnätter för att väcka upp svamparna.

0

mumrik

15 sep 2016 kl. 11:03

Hur kan du börja bli trött på något du inte gjort på en månad?

0

pp

15 sep 2016 kl. 11:14

Konstigt? Jaha det tycker inte jag.
Tack i alla fal

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone