Tack det ska bli intressant att prova, jag har inte plockat svampen tidigare sandsopp alltså men är 99 % säker på att det är den jag plockat, som en ytterligare säkerhet lägger jag in den på den pålitliga svampguiden. Frågan är hur kommer svampen i såsen, direkt torkad eller?
Kan också bekräfta att det är sandsopp på bilderna, och delar uppfattningen om torkad sandsopp.
Det finns säkert en massa olika sätt att göra sås på svamp, men vi lägger den torkade sandsoppen i stekpannan, fyller på med vatten och låter det puttra på tills vattnet nästan är borta, sen på med grädde och låter den koka in till önskad konsistens och smakar av med salt.
Och jag gillar att bryna svamp innan jag stuvar den. Lägg antingen i blöt först eller gör som Irene, men lägg i smör och bryn den när vattnet kokat in.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.