Hej! Översta är blodsopp, mitten tegelsopp, och underst blek taggsvamp, så ingen Kalle-Johan , men mkt bra matsvampar.
Ang mitt svar om tegelsopp. Ser ut att vara lite ljusare på hatten än trad tegelsop , men det kan ju vara ljuset!
Skrev precis ett långt svar som försvann..men jovisst är det bra matsvampar, men Tegelsoppen svartnar när du tillagar den! Bra att veta om man tänkt göra en ljus anrättning! Blodsoppen har jag haft med mig hem i flera år, men inte vågat äta förrän alldeles nyligen! Helt klart en 5 poängare! Mkt fast kött och lite sötaktig smak! Skall dock inte ätas som råkost! Stek den i möe smör!!!
Förväll å frys in.
Om du inte redan ätit upp taggsvampen så blanda den med Tegelsoppen. Taggisarna är ju kryddsvampar
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.