Inte nätmönster på foten, kraftigt blånande, tyder på blodsopp
Angående rören så gör man väl som man själv vill. Jag brukar ta bort dem på äldre svampar eftersom jag inte gillar konsistensen. Är det yngre svampar med fast rörlager så får det sitta kvar. Ofta är ju rören angripna men som sagt det finns inget som säger att man generellt måste ta bort dem. Många säger också att det sitter mycket smak i rören.
Va bra att rören va goda, jag trodde ju alltid att gamla rör ska bort på soppar, men blodsoppens rör satt hårt så då har jag lärt mig det, försökte bara vara hjälpsam och naturligtvis gör alla som de vill, den där blodsoppens hittade jag förra året och visste inte då vad det va, nu hoppas jag på att hitta den igen och rören kanske får vara kvar:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.