Hej!
Jag hade hoppats på en riktigt fin svamphöst med tanke på hur bra den började. Nu verkar det som alla trattisar bara torkat bort här i göteborgstrakten. Finns det något hopp om att den kan återhämta sig eller är det kört för säsongen?
Hoppas på att kunna återfå hoppet
MVH
Sophiq
Än finns det hopp vill jag lova. Själv har jag hittat gula kantareller i december och trattisar i januari. Detta är extremfall, och det va ju inte i stora mängder direkt, men så länge det inte är ihållande frost några dagar i sträck och om regn kommer så vill jag efter egen erfarenhet lova att hoppet ej är över i era trakter. :-D
Här i Halmstad är det också torrt som fnöske! Är inte själv jätteintresserad av trattisar, men tipsade en tjejkompis om att leta i kärrkanter, och då hittade hon…men, lugn bara..vi bor i Sverige så regnet kommer ,å med det svampen!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.