0 595 visningar

5 svar

Finns det hopp för trattkantarellerna?

Sophia

24 sep 2016 kl. 16:44

Hej!
Jag hade hoppats på en riktigt fin svamphöst med tanke på hur bra den började. Nu verkar det som alla trattisar bara torkat bort här i göteborgstrakten. Finns det något hopp om att den kan återhämta sig eller är det kört för säsongen?

Hoppas på att kunna återfå hoppet

MVH
Sophiq

0

Draken

24 sep 2016 kl. 20:28

Stockholm undrar samma sak vad gäller trattkantareller!

0

Ta det lugnt...

24 sep 2016 kl. 22:38

Än finns det hopp vill jag lova. Själv har jag hittat gula kantareller i december och trattisar i januari. Detta är extremfall, och det va ju inte i stora mängder direkt, men så länge det inte är ihållande frost några dagar i sträck och om regn kommer så vill jag efter egen erfarenhet lova att hoppet ej är över i era trakter. :-D

0

Draken

24 sep 2016 kl. 23:15

Låter bra men förra året vill jag minnas då fick jag inga trattkantareller, men har plockat trattkantareller något år i november, stelfrusna men helt ok, men förra året torkade de bort:(

0

IngemarErlandsson

25 sep 2016 kl. 08:58

Här i Halmstad är det också torrt som fnöske! Är inte själv jätteintresserad av trattisar, men tipsade en tjejkompis om att leta i kärrkanter, och då hittade hon…men, lugn bara..vi bor i Sverige så regnet kommer ,å med det svampen!

0

Fru Kantarell

25 sep 2016 kl. 19:13

Hoppas det. Längtar så efter trattisplockning!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone