0 665 visningar

5 svar

trattkantareller

Sara

1 okt 2016 kl. 11:04

hej! vet någon hur läget med trattkantareller ligger till i skåne nu? var ute för 2 v sedan o då var det inte mycket alls:/ började komma..

0

IngemarErlandsson

1 okt 2016 kl. 18:10

Tjena Sara! Jag hetsar inte efter trattisar ännu, men jag har tipsat om att leta intill kärr å fuktiga skogspartier…eller vänta å se vad som händer nu efter regnandet! För det har ni väl fått i skåne osså?

0

Sara

1 okt 2016 kl. 21:44

njae så mkt regn har vi inte fått än tyvärr:( men j ska kolla! tack för tipset!:)

0

IngemarErlandsson

2 okt 2016 kl. 09:28

Annars verkar det finnas gott om dom i Sundsvall…kolla inlägget kl 20.05 igår

0

dåligt trattkantareller i hela sthlmområdet ?

Mikael Leakim

2 okt 2016 kl. 12:09

Är det dåligt med höstkantareller över hela Sthlm området ? Jag har letat hittar inte fler en 10 st verkar vara ett riktigt dåligt trattkantarell år eller är dom bara senare i år en normalt ?

0

Draken

2 okt 2016 kl. 17:10

Det har ju inte regnat på länge och varit så torrt här så det har varit ont om all svamp, nu kom det ju lite regn men det skulle behövas mer, trattkantarellerna är ju också lite sena av sig så jag hoppas att de kommer.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone