0 1421 visningar

9 svar

Minskad efterfrågan?

Pix

10 okt 2016 kl. 16:38

Jag har varit med i Svampguiden.com i många år och när den uppdaterades så tog en Facegrupp Svamklapp över. Min största önskan är att vi lägger in rapporter så att vi svampnördar vet vart det finns chans att hitta svamp

0

Michael Krikorev

11 okt 2016 kl. 23:41

Tack för upprop och uppmuntran, men det är svårt att konkurrera och vi får se hur länge Svampguiden orkar leva vidare efter Facebooks intåg som har backup från starka bakomliggande amerikanska och kommersiella intressen och inte lätt att parera för enskilda fotsoldater :-)

Hur som helst är en rapportering till Artportalen det som gör störst naturvårdsnytta: http://artportalen.se
Rapporterna visas också här på svampguiden vad gäller mat- och giftsvampar

0

Natalia

12 okt 2016 kl. 07:59

Jag hoppas verkligen att det inte kommer hända något med denna sidan! Alla har inte Facebook (jag tex) och sedan jag har börjat med att leta svamp så har Svampguiden varit en jättebra sida för frågor osv.

0

Draken

12 okt 2016 kl. 21:30

Jag har varit inne och tittat på svampklappen och det kan ju ha varit en tillfällighet, men mycket trams va det. Jag har förlitat mig på svampguiden i många år och med de duktiga stjärnorna så känns den mer pålitlig, det är kanske inte lika mycket folk här längre men det kan ju bero på den torra och dåliga sommaren också. Jag hoppas verkligen att svampguiden överlever. Svampguiden är toppen!

0

mumrik

12 okt 2016 kl. 22:28

Formatet är ju helt hopplöst på fejan. Lämpar sig inte alls för längre diskussioner. Har inte kollat in svampgruppen där, får väl göra det nu då, men av princip använder jag FB så lite som möjligt.

0

mumrik

12 okt 2016 kl. 22:34

Mää! Gick ju inte att tjuvkika där! Bara det…

0

Draken

12 okt 2016 kl. 22:46

Har en princip och det är att inte ha några principer.

0

IngemarErlandsson

13 okt 2016 kl. 16:31

Jag är verkligen ingen datanörd, men att lägga till ett sådant plank är väl inte svårt! Full förståelse om Mikael inte har tid att fixa nåt sån, men kanske nån kunne hjälpa honom..måste väl finnas nån här som känner honom!! Jag har personligen aldrig hållt ett svampställe hemligt å skulle gärna del med mig!! Att själv hitta nya ställen är ju inte svårt med tanke på vilka arealer vi har att röra oss på!!

0

BaWa

13 okt 2016 kl. 17:16

Jag tycker inte alls att Svamp-klapp tagit över, ser det mer som att det kompletterar Svampguiden. Admins på Svamp-klapp brukar dessutom ofta länka till Svampguiden i sina svar på artfrågor. Jag hoppas verkligen att Svampguiden blir kvar många år till, det är ju massor av information samlad på ett ställe och dessutom ganska lätt att söka reda på.

0

SvenD

13 okt 2016 kl. 20:02

Fördelen med Svampguiden är att här finns kunniga svampkännare och att sajten är
befriad från flams och trams. Det senare kryllar det av på Facebook!
Hoppas verkligen svampguiden kan leva vidare!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone