Nu börjar både ätliga och oätliga svampar torka bort; visst är det trevligt med 23 grader i slutet av september men vi behöver REGN!!! Inte bara svamparna utan också växter och djur. Såg en stackars padda som kravlade omkring mitt på dagen, antagligen sökte den mat & dricka… Kan man inte BESTÄLLA regn nånstans???
I Tranås har vattenledningsrören spolats i ett par dar nu. I mitt bostadsområde rann det ut massor av riktigt rostrött vatten från posten. Gissa om det var populärt skatorna badade och njöt. Såg aldrig hur dom såg ut efteråt. Jag hade nog kunnat ha vattnet till att färga håret med.
Nej, jag kommer från önskebältet…
Har också plockat massor med kantareller och lämnat kvar dom små för tillväxt men nu torkar dom bort. Här är kalkrik mojord som släpper igenom vattnet på nolltid och det är nu tre veckor sen det kom 9mm. Så det knastrar när man går i skogen. Och snart är det väl brandfara också, så höst det är. (19, 8 grader för tillfället och sol och ganska blåsigt)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.