Hej
Jag går en svampkonsulentkurs på SLU. Som eget arbete ska jag skriva om blodriska. Det visar sig vara mer komplicerat än jag trodde, då det tas upp 6 olika arter i litteraturen. Illustrerar med bilder från Svampguiden eftersom den räknas som säker källa. Saknar bilder till mitt arbete på följande arter. L. deliciosuus (läcker riska) L. semisanguifluus (grönfläckig vinriska), L. fennoscandicus (ännu inget svenskt namn), L. quieticolor (blåmjölkig riska). Finns det några som kan dela med sig av bilder till mig? Tacksam för all hjälp jag kan få då blodrisksäsongen ännu inte startat i mina marker och en del av arterna inte finns här i Uppland.
Hej
Tack för ditt svar. Tyvärr måste jag ha med foten, men jättesnällt att du uppmärksammade min fråga.
Hälsningar
Marju RC
Maila mig på hernqvist.susanne@gmail.com. Jag har några av arterna själv och kan nog via kontakter ev. ordna resterande.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.