Hej! I söndags så hittade jag en svart taggsvamp i min hemby. Jag la in den på fejjan och fick svaret att den borde rapporteras in på Artportalen. Men jag vill inte göra det utan att vara säker på att det behövs. Min fråga är: Är den så pass sällsynt? Jag rapporterar mer än gärna in den på portalen ifall fallet är som det är. Kan nån även förklara hur man rapporterar in den?
Alla svampfynd, vanliga som ovanliga, gör värdefull naturvårdsnytta på Artportalen, så rapportera gärna allt du hittar, vill och hinner. Helst med bifogade bilder.
Här är lite guider hur du kommer igång: https://artportalen.se/Home/GetStarted
Det ska gå bra från iPad, men Artportalen är inte anpassad för mobil eller mindre skärmar, så du kan behöva zooma in ibland för att se en del länkar och knappar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.