Har idag varit ute några timmar och hittade 3 st Blomkålssvampar (2stora och en liten).
Massor av kantareller hittade jag också i torr barrskog med lite grön mossa här och där. Trots den torra skogen var de ganska stora och inte så torra. Hade inte alls förväntat mig att hitta så många där. När man plockade dem kände man att det var ganska fuktigt under mossan i alla fall.
Kul Lena, något avundsjuk blir man ju på den fina “skörden” kantareller”. Tillhör du en av de där som gillar blomkålssvamp? Tillhör själv denna skara, har hittat “sjukt” mycke av denna i år… Men som sagt inte alls så mycket kantareller som du… Var plockar du… Jag menar är det i skåne (är själv en dryg skåning)...
Fin skörd, grattis
...ska fundera lite till…men nåt mer ställe ska jag nog “skänka” vidare… :=) I backen vid kossorna hittar du stolt fjällskivling…det finns det oxå på höger sida mitt emot, första skylten från Habo, vägen upp mot Gate…Ska fundera på om jag har plockat Svarta trumpetsvampar nån mer stans “hemma” :=)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.