Jag torkar fårticka då och då i torkskåp (40°). Har kvar sedan i fjol och det är inget fel på dem, men torad fårticka kräver planering vid tillredningen då de behöver blötläggas ett par timmar. Finns utrymme i frysen tycker jag nog egentligen att förvällning är ett bättre alternativ för just fårticka.
De är duktiga på att ta upp smak av annat man tillreder tillsammans med, men ensamma smakar de inte mycket..
Vet många köttätare som drygar ut köttfärs med fåticka, och som vegetarian blandar jag jag själv ofta ut quornfärs eller grytor med quornbitar med just fårticka och så använder jag lite stött torkat som av någon god svamp (ex. trattisar) också. Fårticka är matigt i konsistensen iaf och kan alltså ta upp bra smak av krydddor och annan svamp.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.