Pudrad tratt tror jag inte alls på! Många av svamphattarna på bilden ser ut att vara “navlade” och dessutom alltför ojämnt och klent byggda. Vad det är vet jag däremot inte!
Jag menade att de har en puckel i hattmitten…
Behövs bättre bilder för att kunna säga något egentlingen… men det skulle kunna vara gallmusseron
Visst är det nog pudrad trattskivling, fullt mogna fruktkroppar med utbredda-trattformade hattar och yvig hattkant. Jag ser inte mycket av “puckel” på hatten på någon av bilderna.
Jag tror inte på gallmusseron! Pudrad trattskivling måste det väl ändå vara. Jag vet inte hur många såna jag har hittat nu på hösten. Jag behöver bara titta på hatten för att känna igen den, och den växer bland ris som på bilden. Men som sagt, det skulle ändå vara mycket bättre att se undersidan så att man absolut kan vara säker.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.