0 538 visningar

2 svar

Bilder på Svampguiden - öppet brev till Michael K

JanAUppsala

8 okt 2017 kl. 14:03

I mitt förra “bidrag” gnällde jag över svårigheten att bifoga bilder till ett inlägg. Även många andra tycks med nuvarande system ha stora problem att få med mer än en bild. (Att jag tidigare lyckats beror bland annat på en annan, urgammal, vänligt sinnad dator, andra gamla bildprogram - och en mindre skadad gubbhjärna.)

Och så här tycker jag det bör vara:
Eftersom man får bifoga tre bilder, så bör det finnas tre skilda bild"rader”: Bild 1, Bild 2 och Bild 3, där man bara kan lägga in en bild per “rad”, kanske med bilddatum!  Vad tycks?

1

ML

8 okt 2017 kl. 15:34

Det verkar att vara många som missar det där med att få med en bild.
Jag hittar inget info om det kan bero på bildstorlek om den kanske är begränsad och det är p.g.a. det som många missar.
Ditt förslag är bra. Det kanske vore lättare så.

Jag gör följande för att bifoga bild (använder PC, Windows 7):
- Efter att jag skrivit inlägget så klickar jag på “Välj bild”.
- Går till “Bibliotek” där jag har mina foton liggande i mappar.
- Går in i den mappen som jag har sparat de bilder som jag vill bifoga.
- Håller nere “Ctrl” hela tiden medans jag klickar på de bilder jag vill ha med och de blir markerade.
- Klickar på “Öppna” längst ner på mappens ruta och då ser man i inlägget vid “Välj bild” att det står t.ex. “3 files selected”.
Sedan är det bara att skicka inlägget med all info ifylld.

Jag hittar inte det skrivna infot på sidan just nu men tydligen så måste alla foton man vill ha med ligga i samma mapp.
Och om man använder Mac så (tror jag) att man håller ner “klingla” istället för “Ctrl”.

0

ML

8 okt 2017 kl. 15:37

“kringla” ska det stå

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone