Jag undra vad det kan vara för doft som kommer varje år vid denna tid samma plats men hittar ingen förklaring och letar efter blommor men det finns endast stora ormbunkar. Nu undrar jag om det är svamp jag ska leta efter, någon som våga sig på en gissning?
Här är svaret: Vid min nattliga genomgång av trädgården fann jag denna besynnerliga svamp. Den växte mitt i ett stort bestånd av änglatrumpetsvampar och både doftar och smakar bittermandel.
Jag tror att du har fått svar på din fråga, bäste Pfiferling!
Lägg märke till den lustiga hatten och att den är försedd med - varningstext?
Men det finns ju mycket ormbunkar i skogen och den här spec doften finns bara på ett enda ställe i skogen och den är mycket stor och jag är ju sen många år ute i mycket skog. Detta får efter alla år jag undrat förbli ett mysterium tills vidare.
Det doftar underbart hur som helst.
tack alla för svar
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.