Provar att sända 2 st arter i samma inlägg. Bilderna 1 a,b,c representerar en art , bilderna 2 a,b,c en annan art. Hattstorlek på art 1 är c:a 35 mm och på art 2 är den 15 mm. Svamparna växer ien torpgräsmatta i Västmanland. Någon som vet vilka svampar det är?
Den till vänster skulle ev. kunna vara Clitocybe agrestis (inget vedertaget svenskt namn), en trattskivling
modell mindre!
Tack SvenD för svar på detta och även tidigare inlägg från mig. Har jämfört min svamp med bilder från Google och även din bild på Artportalen 2014.Konstaterar att jag nog kan radera bort ett för mig stort frågetecken, Återstår att se om någon känner igen svampen till höger på bilden ( som f.ö. växer c:a 10 m från Clitocyben )
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.