För ca 1 vecka sedan stängde jag fönstren hemma då det började bli frost om nätterna. Vi har en typ av palmväxt som jag glömt namnet på, köpt på IKEA för några år sedan. I krukan upptäckte jag idag en liten svampskog. Vi bor i en 2a i Oslo som lätt blir fuktig när vi hänger tvätt eller duschar. Senaste dagarna har det hängt tvätt väldigt nära växten och jag gav den en skvätt vatten samtidigt som jag stängde fönstren för säsongen, ca 1 vecka sedan. Jag undrar såklart vad det ör för svamp och om den är farlig för växten eller för oss människor. Vi har en 7 månaders baby som börjar ta sig fram för egen maskin på golvet och svamparna är snart inom hans räckvidd. Nyfiken och lite orolig nybliven pappa.
I den här tråden http://svampguiden.com/forum/visa/221746 och i många andra diskuteras “små fjällskivlingar” I blomkrukor. Titta där och googla och kolla!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.