Hej!
Kommer att lägga upp några bilder där jag efterlyser svar och kunskap om tryffel
Bilder föresller en vit knöl på ca 309-500 gram. Med guldfärgade innandöme, jag undrar om detta är en tryffel och om den är ärlig..tacksam för svar och upplysningar.
Mvh. Elmacko
Hej!
Kommer att lägga upp några bilder där jag efterlyser svar och kunskap om tryffel
Bilder föresller en vit knöl på ca 309-500 gram. Med guldfärgade innandöme, jag undrar om detta är en tryffel och om den är ärlig..tacksam för svar och upplysningar.
Mvh. Elmacko
Hej!
Mvh. Elmacko
Hej!
Mvh. Elmacko
Tryffel
Bilderna är lite för suddiga för att säga något säkert. Tror mer på någon ärttryffel/ärtröksvamp i släktet Pisolithus. Inga matsvampar. Återkom gärna med beskrivning om var i landet den är funnen och bättre skärpa på innanmätet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.