Jag fick detta foto av en persom som tack o lov ville kolla upp sina “jag tror det är Karljohan” innan han åt dem. Jag talade självklart om att det INTE är KJ, inte ens en sopp och att han skulle kasta den. Blev dock nyfiken själv på vad det kan vara - nån spindling? Musseron? Tycker att den ihåliga foten påminner mig om något men kommer inte på vad. Nån idé någon? Kan tillägga att de är plockade nånstans runt Kungsör i Västmanland.
Nja, det ser snarare ut som någon kremla. Vet inte säkert vilken, men tycker inte det ser ut som någon av de oätliga. Kanske det kan vara stinkkremla, fast det ser inte riktigt ut som den, för den brukar vara lite fårad längst ut på hatten.
Förmodligen stinkkremlor. Tycker det är bättre att visa närbilder på t.ex. hattens över- och undersida och på foten.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.