0 310 visningar

11 svar

Säkert 100 buskar...

Jocke

25 sep 2006 kl. 20:21

av hassel har jag letat under men kan inte finna den Svarta Trumpetsvampen, kan det vara torkan?Kan det vara att det inte är tid för denna ännu?(Södra Älvsborg)Kan det vara att jag har hittat fel Hasselbuskar?Är det fel på mej?(Har glasögon)
?????????????????????????????????

0

Affe

25 sep 2006 kl. 20:33

Jocke….. Vi har precis samma problem….
Skillnaden är att jag bor i Skåne.

0

Svampnörden

25 sep 2006 kl. 21:03

Hehe….har glasögon *hihi*

Jag har hittat dem för första gången i mitt liv men inte i närheten av några hasselbuskar utan i blandskog.
Jag hittade dem i stockholm tyvärr och inte i närheten av dig.

0

Lena B

25 sep 2006 kl. 21:44

Jag har letat efter dem bland Hassel i 15 år utan att hitta. Av en slump hittade jag dem i en gammal risig Tall o Granskog !!!

0

pfifferling

25 sep 2006 kl. 21:47

ja utanför stocckholm på en liten traktorväg i skogen växte dom stora fina svarta men inte en hassel så långt ögat kunde nå

0

Jocke

25 sep 2006 kl. 21:52

Vad växte i jämte era fynd då?!
Alla säger ju att hassel är säkrast!

0

Linda

25 sep 2006 kl. 22:01

Jag Har hittat massor. Ganska mycket i blandskog i grönmossa. Men även en hel del vid hasselbuskarna (på tomten) Men saken är att det är snudd på omöjligt (för mig iaf) att se dom där. Men det är kanske lite för torrt som du nämner. Jag bor i Stockholm

0

Lena

25 sep 2006 kl. 22:16

Har hittat massor de senaste två-tre veckorna! Och bara under hassel! Har nog i princip aldrig hittat under något annat än hassel! Bor i Stockholm

0

Helena

26 sep 2006 kl. 07:13

Min rekordskörd från söndagen plockade jag bland gran och björk.
Det mesta jag hittat i år har växt i blandskog utan hassel. Men har ställen även bland hassel,

0

chrille

26 sep 2006 kl. 07:59

Hittade en backe vid gran och Ek i helgen med massor av svart trumpet- men små och torraa- de hhåller på att torka bort- synd för hade de varit stora hade det handlat om 100 liter minst

0

Jocke

27 sep 2006 kl. 12:13

Detta är ju ett elände.
Alla hittar ju utom jag.
Hasselbusken som nu den Luriga Svarta Trumpetsvampen växer under, är där fuktig mark, eller växer den även på ställen som är lite torrare?
Jag har ett Hasselbuskställe i anslutning till betesmark i södersluttning, kan det vara något?(Aldrig ittat något där iochförsig)

0

Birgitta D

27 sep 2006 kl. 19:50

Kan trösta dig med att jag hittade svarta för ca 2 veckor sedan. Vid nytt besök i veckan fanns inte ett spår av de små jag lämnade. Ångrar att jag inte tog bebisarna.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone